Minimodelbaan Dislbach in Speelgoedmuseum (update met foto's)

De minimodelbaan Dislbach van Rob Reinders is van 11 mei tot en met 30 oktober 2016 te bezichtigen in het speelgoedmuseum in Oosterhout.
Dit is mogelijk gemaakt door een samenwerking met de Omroep Modelspoorclub (OMC) en de Nederlandse Modelspoorfederatie (NMF).

De tentoonstelling wordt opgebouwd (4 mei 2016). Dislbach op de voorgrond, daarachter de hefbrug van de oude modelbaan uit het spoorwegmuseum.

De tentoonstelling geeft een breed beeld van de modelspoorhobby. Zo is er een mooi overzicht te zien van de ontwikkeling van Nederlandse modellen (stichting Doorreis), zijn er modellen in verschillende schalen te zien. een aantal diorama's, waaronder enkele heel originele van N-project, en van Albert Winkel. Jong en oud kan natuurlijk zelf ook met een Märklin-baan rijden. In september houdt de NMF demodagen.