De Vereniging

Geschiedenis

Tekst_10: VerenigingGeschiedenis: Over de geschiedenis van de MVH: eerdere huisvesting, welke baan eerst etc

De vereniging is opgericht op 22 maart 1961 als een Hilversumse afdeling van “De Nederlandse Vereniging van Modelbouwers”. De eerste bescheiden Modelbouw show vond plaats op 14 november van dat jaar. In maart 1962 werd de naam vastgesteld en werd er een maandblad uitgeschreven onder de naam “Sirene”. In de jaren die daarop volgden waren vooral de spoor mensen actief en werd veel aandacht besteed aan de “Gooise moordenaar”.

Na veel verhuizingen kan in 1972 eindelijk een vaste ruimte worden betrokken in het voormalige school gebouw aan de Geuzenweg. 1973 staat in het teken van het gereed maken van de club zolder en het ontwikkelen van het plan voor de grote baan, wat nu de NS baan heet. Op 2 april van dat jaar wordt de zolder feestelijk geopend. De statuten en Huishoudelijk reglement worden in 1977 opgesteld, en aangenomen op de ALV.

Er word in de jaren daarna veel gesleuteld aan de Grote baan, zowel boven als onder de baan. 1935 wordt als richtlijn genomen voor het aanzien van de baan. Ook de baan van de Gooise Tram wordt gerealiseerd. De werkplaats (nu bergbaan ruimte genoemd) word ingericht  voor de scheepsbouwers, en als blijkt dat er achter de schotten nog een extra ruimte is die als opslag van de school diende, worden er plannen gemaakt om daar een bergbaan te realiseren.

De jaren daarna laten veel bestuurswisselingen zien, maar bij het 20 jarig bestaan in 1981 is er groot feest. En ook een goed bezochte modelbouw show met 550 bezoekers.

Het logo van de MVH is ontworpen door Olav Casander.

(korte samenvatting uit  “het verhaal 60 jaar MVH”)

Huisvesting

Tekst_11: VerenigingHuisvesting: Over de Geus en de zolder, cantine en ruimtes

De MVH heeft haar clubhuis op zolder van het wijkcentrum DE GEUS.

Het adres is Geuzenweg 84, 1221 BV te Hilversum.

Op die zolder hebben we 4 ruimtes waarvan twee voor de modelbanen, één voor de botenbouwers en een grote kantine met een bar. In de kantine is veel ruimte waar de modelbouwers een plek hebben om de diverse projecten te realiseren maar er wordt ook gezamelijk gegeten en de algemene ledenvergadering vindt er ook plaats.

Klik hier voor meer informatie over Wijkcentrum De Geus.

Tekst_12: VerenigingTijden: Over de openginstijden

De club zolder heeft twee reguliere openingstijden.

- Maandagavond van 19:30 tot +/- 22:00 uur

- Woensdag overdag van 10:00 tot +/- 16:00 uur.

Daarnaast zijn er geregeld rij-zondagen waarop de leden met de treinen kunnen rijden. Ook streven we er naar om elk jaar ook een opendag te houden. Op al deze momenten kan je gerust eens binnen komen lopen om onze bezigheden te bekijken en de sfeer te proeven.

Tekst_13: VerenigingLidmaatschap: Over Lidmaatschap MVH

Momenteel is de contributie € 110,- per jaar. Ben je tussen de 14 en 18, dan krijg je 50% korting.

Lid worden? Meld je aan middels het inschrijfformulier: Ik wil lid worden

Tekst_15: VerenigingContact: Korte tekst met link naar contactpagina

Heb je een vraag? Neem dan contact met ons op. De beste manier daarvoor is een bericht of een e-mail te sturen naar een van de contactpersonen. Hoe en aan wie is te vinden op de contactpagina.