Nieuwe Nbaan

Lees hier over de voortgang van de opbouw.

Juli 2023

Door de vakantie zal er over het algemeen wat minder veranderen in de verbouwing van onze N-baan. Toch is er al wel het een en ander te merken aan de tafel. Volgens plan is er een demontabel paneel verschenen aan de kopse kant. Hierop zijn al elektronische componenten waar te nemen die straks de stroomvoorziening en regelingen mogelijk moeten maken. Het schakelpaneeltje aan de voorzijde is verdwenen wat een bundel loshangende bedrading onder de tafel tot gevolg heeft gehad. We hebben er alle vertrouwen in dat dit weer goedkomt!

Juni 2023

Er is nog niet veel aan te zien maar er zijn toch al wel een paar dingetjes aangepakt aan onze Nbaan. Zo heeft Ben het onderstel aangepakt  Het geheel stond nogal een beetje onstabiel. Door middel van een paar schoren zijn de poten gefixeerd en met  vleugelmoeren vastgezet. Er worden nu aan weerszijden een demontabel bord gemaakt waarop straks de besturing geplaatst gaat worden en die onderling ook gewisseld kunnen gaan worden. Het paneeltje met schakelaars aan de voorzijde zal dan verdwijnen. Ook de bedrading onder de tafel gaat nu aangepakt worden en wordt er zo nodig opnieuw bedraad en gelabeld.

Januari 2023

Een donatie van een lid van de omroep modelclub voor wie het allemaal een beetje te klein ging worden en niet goed meer hanteerbaar was voor hem. Het is een modelbaan van 180x60 cm met als basis een kant en klare grondplaat compleet met berg, tunneltje en een brug fundament. Het geheel is door hem nog uitgebreid met een haven en een paar havensporen. De bediening is voor een groot gedeelte analoog gezien het bedieningspaneel aan de voorzijde maar onder de tafel zijn ook diverse digitale elementen te vinden. Scenery is ook aanwezig maar staat nog veilig in een doos in de kast en in de vitrine boven de tafel zijn al enige N-spoor wagons en een railbus te vinden.

Er zijn inmiddels vier clubleden gevonden die bereid zijn om deze baan de nodige aandacht te geven die toch nog wel nodig is om het geheel goed te laten gaan functioneren. Wellicht kunnen wij als vereniging hier een mooi showobject van maken om er eventueel mee de boer op te kunnen gaan. Er zal echter nog veel aan moeten gebeuren en alle input is natuurlijk welkom van de clubleden uit andere afdelingen.
We gaan er vanuit dat we er veel (bouw)plezier aan gaan beleven!!