Nieuwe wijkverlichting

Verlichting per wijk en straat

Er zijn al langere tijd plannen om de verlichting van bepaalde wijken op de Hilversumbaan aan te passen.Het gaat dan om de verlichting in de straat, in de huizen en verdere objecten als auto's en dergelijke .Ook zijn er nog ideetjes voor geluiden zoals daar zijn: rijdend verkeer en roepende mensen?? Per wijk gaat dit aangestuurd worden door Arduino's die hiervoor speciaal geprogrammeerd worden. Zo zal de straatverlichting aangaan maar zullen de woningen zelf wisselend aan of uitgaan.

Er zijn in totaal ongeveer vijf verschillende wijkjes die in dit project zullen worden voorzien van een eigen verlichtingspatroon. Ook zal er een algemeen dag/nacht ritme gecreeerd gaan worden waardoor er verschillende scenario's gegenereerd kunnen worden. De reeds bestaande en geplaatste pandjes zullen ook inwendig aangepast moeten worden zodat als het licht beneden aangaat dat dit niet doorschijnt naar andere kamers .
Daarbij speelt natuurlijk ook de kleur en felheid een rolletje. Dit geheel gaat aangestuurd worden door Arduino's die stuk voor stuk apart geprogrammeerd kunnen worden voor meerdere huisjes. Er zijn dus nogal wat dingetjes die gedaan moeten worden en niet alleen op elektronisch gebied.
Zo moeten er doorvoeringen in de baan geboord worden en bedrading onder de tafel aangelegd worden. Huisjes van binnen bekleden tegen doorschijnen en het armatuur maken voor de verlichting zelf.

Dus ben je handig, kan je solderen en heb je zin om mee te helpen met dit project, meldt je dan bij Jan Thijmen.