Sea Lion en Oosterschelde

De zeesleper Sea Lion
Een van de scheepsmodellen die tijdens de open dagen te zien was, was de Sea Lion van Rinus Verschuren. De Sea Lion blijft voorlopig op de werktafel. Rondom wordt verlichting aangebracht. Zoals op de foto’s is te zien zitten de bakboord- en stuurboordkleuren dubbel, nu ook in de mast. Alleen een blauwe lamp naast het toplicht moet nog worden aangebracht. Zeer recent zijn ook de motortjes ingebouwd voor de radarscanners.
Het streven is om dit najaar de voorbereidingen te treffen voor radiografisch varen, om zo met dit schip een dag mee te doen met de Zeeuwse Modelbouwvereniging Zuid Zuidwest, in Blankenberge (België).

De Oosterschelde
De Oosterschelde was een motorveerboot van de P.S.D. (Provinciale Stoomboot Dienst) in Zeeland. Haar laatste diensten bewees zij op de Westerschelde tussen Terneuzen en Hoedekenskerke, ongeveer 4 km van de woonplaats van Rinus. Het wachtlokaal van de PSD is in oude luister hersteld. De Oosterschelde (in schaal 1:50) -uiteraard met verlichting- wordt als statisch model met veel details op gebouwd. Op een van de foto's is het proefdrijven van een van de sloepen aan boord van de Oosterschelde te zien.