Vernieuwde GTM traject

Nieuw traject GTM

Er wordt al enige weken driftig gewerkt aan het verlegde tracé voor de Gooische Tramweg Maatschappij op de grote baan van de MVH.

De korte keerlus van de NS naar Amsterdam heeft moeten wijken voor de grote klus die het traject van de GTM een meer realistisch beeld moet geven van de route die vroeger gereden is
Dit houd in dat er nu in een grotere lus van en naar het station met de remises gereden kan worden. Ook de haven voor de grote brug en de gasfabriek liggen nu in de nabijheid van de baan die de Gooische Moordenaar gaat rijden. De perrons bij de remises worden ook opnieuw vorm gegeven.

Ook is er al een proefmodel gezien van een nieuwe motorwagen die in ontwikkeling is. In de buurt van dit hele gebeuren staan ook nog nieuwe gebouwen op de bouwlijst die rondom dit gebied gestaan hebben. Een gebouw wat er nog steeds staat is ons gebouw De Geus waar wij op onze zolder zo druk bezig zijn. Dit gebouw wordt aan de hand van oude kadastertekeningen nagemaakt zoals het er in de 30 en 40er jaren daar stond als een 'School met den Bijbel'.

Wat echter al verdwenen is uit het straatbeeld is het openbare badhuis met bijbehorend woningencomplex. Ook hiervan zijn al wat beelden gezien die grote verwachtingen wekken... Ook bijbehorende wegen worden aangepakt voor een realistischer tijdsbeeld.